Kjøpsinformasjon:
Drivakselen AS (Drivlinje.no) selger reservedeler via nettet. Vi forbeholder oss retten til å endre priser, endelig salg og eventuelle faktafeil som kan forekomme i våre annonser eller på våre nettsider. Vi tar forbehold om at produktbildene du ser på vår side, kan inneholde grafiske, tekniske eller typografiske feil.

Privatkunder
Drivakselen AS (Drivlinje.no) følger europeiske retningslinjer og lover for e-handel. Dette gir forbrukeren alle de rettigheter som er nevnt i disse lovene. Ved forsinkelse i levering av produktene har kundene rett til å heve kjøpet dersom ny foreslått leveringsdato ikke er akseptabel. Når du forhåndsbetaler for et produkt som har forsinket levering, har du muligheten til å heve avtalen, og pengene vil bli tilbakebetalt innen 30 dager.

Juridiske personer
Drivakselen AS (Drivlinje.no) følger europeiske retningslinjer og lover for e-handel med juridiske personer. Dette gir deg alle de rettigheter som er nevnt i disse lovene.

Garantier 
Drivakselen AS (Drivlinje.no) gir to års fabrikkgaranti på alle produkter unntatt mellomaksler. Forbrukeren må returnere et defekt produkt innen rimelig tid etter at forbrukeren oppdager eller skulle ha oppdaget feilen. Drivlinje.no erstatter ødelagte produktet med et nytt produkt. Vi erstatter ikke arbeidskostnader. 


Returer

Ved reklamasjon må kunden kontakte Drivakselen AS (Drivlinje.no) , helst via e-post post@drivlinje.no, og oppgi fakturanummer og årsaken til reklamasjonen. Forbrukere bør bruke Drivakselen AS’ (Drivlinje.no) forhåndsbetalte fraktbrev ved retur av varene. Varen skal leveres innen syv virkedager etter mottak av returseddel. Ved retur av varer kreves det gyldig returnummer, ordrenummer og en forklaring på feilen. Produkter må returneres godt innpakket. All transportskade som skyldes ufullstendig innpakning, vil bli belastet kunden. Hvis du har betalt med faktura eller ved direkte betaling, kan du sende kontonummer for raskest mulig arbeidsflyt. Vær oppmerksom på at mottak av produktet ikke er å likestille med godkjent reklamasjon. 

Returavgifter
Kostnader for ordrefeil som ikke er forårsaket av Drivakselen AS (Drivlinje.no), vil bli belastet kunden sammen med fraktkostnadene. Ved spørsmål kan du kontakte oss via e-post: post@drivlinje.no.

Angrerett
Som kunde (privatperson) har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du har alltid rett til å heve bestillingen hvis produktet er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for en spesifikk kunde og et spesifikt formål. Dette gjelder for eksempel varer der vi spesialbestiller et bestemt produkt på kundens forespørsel. Informasjon om de artiklene som faller innenfor dette området, kan ses av hver artikkel og gis også ved bestilling. Returrett gjelder kun om varen er i sin opprinnelige tilstand. Angrerett gjelder ikke for bedrifter.

Hvis du ønsker å bruke angreretten, kontakt Drivakselen AS (Drivlinje.no), helst via e-post (post@drivlinje.no), og oppgi bestillingsnummer for å få en returetikett. Vi belaster en avgift på 149 SEK for administrative avgifter og fraktkostnader. Disse kostnadene vil bli trukket fra returbeløpet .Drivakselen AS (Drivlinje.no) forbeholder seg retten til å belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Uavhentede pakker faller ikke innenfor angreretten, og et administrativt gebyr på 149 kr og de totale fraktkostnader som oppstår, vil bli belastet kunden.


Uavhentede postpakker
Pakker som er bestilt men som ikke blir hentet på Posten faller ikke innenfor angreretten.Dette regnes ikke som godkjent retur, og kunden vil bli belastet for alle fraktkostnader. Da gjelder ikke våre fraktpriser med rabatt, og alle fraktomkostninger blir derfor belastet til full pris samt et administrasjonsgebyr på kr 169,-. Dersom fakturaen ikke betales til forfall, blir den oversendt til Visma Collectors der ytterligere omkostninger blir belastet fakturaen. Når Visma Collectors har overtatt fordringen skal du kun henvende deg dit da oppdraget er avsluttet fra vår side og Visma Collectors har påtatt seg ansvaret for å inndrive kravet.

Vi tar aldri tilbake en drivknute / drivaksel som er tilsatt fett
For at returrett fullt ut skal gjelde skal følgende forutsetninger være oppfylt. Kontroller først at varen du har mottatt stemmer overens med den du skal bytte ut. Er det en drivknute, regn først ut splinsene på den gamle akselen innen den nye drivknuten forsiktig testes mot drivakselens tenner/tannhjul. Tilsett ikke fett på drivknuten før du er sikker på at den virkelig passer.

  For at varen skal kunne returneres:
- Skal den være ubrukt/uten fett
- Komplett med samtlige deler
- Leveres tilbake i original-emballasje

 Varen skal returneres med bedriftspakke eller tilsvarende slik at den kommer direkte til vår firma-adresse. Du må selv betale for frakt dersom du har bestilt feil vare. Glem ikke å oppgi navn og adresse, bankopplysninger og ordre.nr. dersom du ønsker pengene tilbake for varen. Vi forbeholder oss retten til å gjøre fradrag for verditap med opp mot 100 % av varens verdi dersom noe eller noen av de ovennevnte vilkår ikke er oppfylt.